Prof. Dr. Gazi ÖZDEMİR - KUR'AN'DAN GERÇEKLER
  14-09-2023 12:17:00

KUR’AN’DA YANLIŞ TERCÜMELERİN HEDEFİ KADINLARDIR-2

 

KUR’AN’DA YANLIŞ TERCÜMELERİN HEDEFİ KADINLARDIR-2

Konuya kaldığım yerden devam ediyorum.

  1. Nisa-3 ncü ayet, erkekler tarafından asırlardır kendi lehlerine olacak anlamda kullanılan ve çok kadınla evlenmeye fetva verilen bir ayettir. Konuya ayetin Latince okunuşlu Arapça’sı ile başlayayım.

Nisa-3. Ve in hıftüm illa tuksitu fil yetama fenkihu ma tabe leküm minen nisai mesna ve sülase ve ruba'a* fe in hıftüm ella ta'dilu fe vahıdeten ev ma meleket eymanüküm* zalike edna ella te’ulu.

Başka bir Meal’de Nisa-3. Eğer, (velisi olduğunuz) yetim kızlar (ile evlenip onlar) hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız, (onları değil), size helâl olan (başka) kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikâhlayın. Eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız o takdirde bir tane alın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için daha uygundur.

23 Türkçe Kur’an’ın

            21 inde 2, 3, 4 kadın ile çok eşli evlilik

2’sinde korumaya almak ve tek eşlilik tercümesi yapılmıştır. Biri “SON DAVET KUR’AN’da)

Araplarda bir erkeğin bir kadını cinsel münasebet olmaksızın sadece koruması altına almasına, sahiplenmesine “Nikâhlanma -Nkahu”, cinsel münasebetli birlikteliğe “Evlenme - Zevvecu” veya yine “Nikâhlanma - Nkahu” ifadesi de kullanılmaktadır. Ayrıca Nikâhlanma kelimesi hem aktif olarak “Evlenin”, hem de pasif olarak “evlendirin” anlamında da kullanılan bir kelimedir. Madem ki böyle iki anlam söz konusu, gerek tercümelerde ve gerekse tefsirlerde Kur’an’ın Ruhuna uygun olan anlam seçilmeli ve kadınlar asırlardır mağdur edilmemeliydi diye düşünüyorum.

Ayetteki muhkem kural, yetim kızlara gücünüze göre sahip çıkıp korumanıza alın olmaktadır. Müteşabih kural ise, gücünüze göre sayıda yetim kızları evlendirin olmaktadır. Bu açıklamalarıma  göre “SON DAVET KUR’AN tercümem”de Nisa- 3 ncü ayet şu şekilde olmuştur.

Nisa-3. Eğer böyle bir hak yeme durumu olacağından endişe eder ve adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız, mallarına bu haksız şekilde el koymayın. Böylesine hak yeme amaçlı bir hata yapmaktansa, maddi gücünüze göre iki, üç, dördü gibi ne kadarına gücünüz yetiyorsa, malları ile birlikte onları sadece korumanıza /nikâhınıza alın, koruyup kollayın veya gücünüze göre sayıda olacak şekilde onların evlenmelerine destek olun ve evlendirin. Çünkü evli olduğunuz bir eşiniz varken, onlardan siz alır ve evlenirseniz, adaletli davranamama korkusu yaşarsınız. Bu nedenle, korumanıza alma ile ilgili olmasına rağmen, bu tek bir kadınla evlenmeyi tercih etmenize yönelik önerimiz, haksızlığa ve adaletsizliğe sapmamanız için en uygunudur.

Zaten tek eşlilik öneri ve tercih edilişinin birinci SAĞLAMASI da Nisa-129 ncu ayet ile yapılmıştır. Bu ayette, tek eşli evliliğin tavsiye edilmesi, birden fazla eşlilikte adaletin sağlanmasının mümkün olmayacağı gerçeği üzerinde durulmaktadır.

Nisa-129. Ne kadar uğraşırsanız uğraşın, daha önce evlenmiş olduğunuz kadınlar arasında adaleti tam sağlayamazsınız. Mümkün olduğu kadar, sadece birine daha fazla meyledip ötekileri ortalıkta bıra­kır gibi davranmayın. Elbette aralarında eşit davranmaya gayret eder ve haksızlık yapmaktan sa­kınırsanız, bilin ki Allah bağışlanmanız ve merhamet görmeniz yönünden sizi gözetecektir.

İkinci SAĞLAMA

Zor durumda kalmış sahipsiz kadınlara yönelik bu cinselliksiz “Nikâhlanma” ve “Koruma altına alma uygulaması Nisa-6 ncı ayette ve Ahzab-51 nci ayetlerde de açıkça önerilmektedir.

Nisa-6. Vebtelül yetama hatta iza beleğun nikaha* fe in anestüm minhüm rüşden fedfe’u ileyhim emvalehüm

Nisa-6. Yetimler /kimsesizler, evlenecek buluğ çağlarına gelinceye kadar onları sadece nikâhlayarak koruyup kollayın, mallarına göz kulak olun ve kendi kendilerini idare edebilecek bir bilinçliliğe /rüşde eriştikleri kanaatine varırsanız, kendilerine mallarını tam olarak geri verin.

23 Türkçe Kur’an’da “Nikahlama” için

                             21 inde Nikah çağına gelinceye kadar göz kulak olun

2 sinde korumanız altına alın /nikahlayın, rüşde (evlenme çağına) varınca mallarını verin

Buna göre ergenlik çağı, her konuda bilinçli karar verebilme yaşı olduğundan, Din ve Kur'an bilgilerinin de bu yaştan itibaren kız-erkeklere öğretilmesine başlanması, ancak bu yaşa gelince evlendirilmeleri önerilmektedir. Yani çocuk gelinler yasaktır.

Bunun örneğini, evli olmayan tek bir kadının Hac’ca gidebilmesi için bir erkek tarafından sahiplenilmesi için onunla nikâhlanması işleminde de görmekteyiz.

  1. Nisa-34 ncü ayette birden fazla anlamı olan “drubuhunna” kelimesi bulunmaktadır.

Nisa-34. Er ricalü kavvamune ‘alen nisai bi ma faddalallahü ba'dahüm ‘ala ba'dın ve bi ma enfeku min emvalihim* fes salihatü kanitatün hafizatül lil ğaybi bi ma hafızallahü* vellati tehafune nüşüzehünne fe ‘ızuhünne vehcüruhünne fil medaci’ı vadribuhünne* fe in eta'neküm fe la tebğu ‘aleyhinne sebiylen* innallahe kâne ‘aliyyen kebiyra.

Ayetteki “drubuhunna” kelimesi Kur’an’da birçok yerde ve başlıca “vurmak, örtmek, bitirmek, kapatmak, dışarı çıkarmak, ortaya çıkarmak, hazır hale getirmek, bir şey kurmak ve kullanılır hale getirmek, anlaşmak, göndermek, dövmek, örnek vermek, uzak tutmak, ayırmak, açıklamak veya mahkûm olmak” gibi farklı anlamlarda kullanılmıştır.

23 Türkçe Kur’an’ın

       15 inde Dövün

         8 inde ayrılın-boşanın

Ayetteki muhkem kural, eşler arasında bir tatsızlık çıkınca “bir şekilde çözün” olmaktadır. Önerilen çözümün, Kur’an’ın her iki cinsi eşit tutması ve olumsuz bir ön yargı oluşturmaması prensibine uygun olması önemlidir. Halbuki meallerin yarısından çoğunda “drubuhunne” kelimesine, hem bu prensibe ters gelip toplumda kaosa neden olacak, hem de kadına yönelik olumsuz bir ön yargı oluşturacak,”dövün” anlamı kullanılmıştır. Bu kullanım ise büyük bir tercüme yanlışlığı demektir.

“Son Davet Kur’an Tercümesi” nde  ayeti şu şekilde tercüme ettim:  

Nisa-34. Erkek ve kadının birbirlerinden olan farklılıklarına baktığımızda örneğin erkekler, kadınlardan farklı olan kaba kuvvetleri ve aile gelirini sağlamaktan sorumlu olmaları nedeniyle, kadınları koruyan ve onlara sahiplenen konumdadırlar. Bu­na karşın erdemli /iffetli kadınlar ise erkeklerden farklı olarak tek başlarına da olsalar, Allah’ın koruyuculuğuna önem verdikleri gibi, kendilerinin ve ailenin mahremiyetine dikkat ederler, aile mutluluğu ve sorumluluğu bilincini taşırlar ve aileyi küçük düşürücü davranışlardan koruma özellikleri vardır. Bu sorumluluklarına dikkat etmediğinden kuşkulandığınız ve huzursuzluk, geçimsizlik yaratan kadınlarınıza(ve erkeklerinize), düzelmeleri için önce nasihat edin ve konuşun. Sonuç alamazsanız yataklarınızı ayırın, yine olmazsa bir süre birbirinizden ayrılığı deneyin, sonra yine de olmazsa /drubuhunna /evliliğinizi bitirin /boşanın /son darbeyi vurun. Bu arada eşlerinizin düzeleceklerine ikna olursanız ve bu konuda söz alırsanız artık onları üzmeye bahane aramayın. Çünkü gerçek üstün ve büyük olan Allah’tır.

  1. Kur’an’da kadın ve erkeğin şehvet yerlerine yönelik tesettür /örtünme önerisi, tedbir amaçlı ve muhkem /her zaman ve her toplum için, yani tüm insanlar için bir kural olarak önerilmiştir. Bu kuralın nasıl ve ne ile yerine getirileceği ise Kur’an’da ilk çekirdek topluma göre ve müteşabih, yani zamana ve toplumlara göre farklı uygulanmak üzere tebliğ edilmiştir.

Asırlardır ve halen tartışma ve istismar konusu edilmekte olan bu konuyu tam anlayabilmek için Al-i İmran-7 nci ayetten başlamak üzere, ayrıca A’raf-22, 26, Taha-121, Nahl-81, Nur-30, 31 ve Neml-12 nci ayetleri birlikte düşünmek şarttır.

Al-i İmran-7. Ey Peygamber! Allah’ın indirmiş olduğu bu kitabın bazı ayetleri muhkem /değişmez amaç özellikli, herkes tarafından açık seçik kolaylıkla anlaşılan ve kitabın anaları /temeli /ana iskeleti ve hedef hükümlerdir. Geri kalanlar ise müteşabih /çok anlamlı /değişken mesajlardır (bunların bazısı ilahi yapı ile ilgili semboller veya Evren’le ilgili bilimsel bilgiler halinde, bazısı da kesin hükme yönelik, araç /yöntem  /vesile /usullerdir). Kalpleri ve düşünceleri kötü niyetli olanlar, insanların arasına fitne sokmak ve kafaları karıştırmak için, çok anlamlı olan müteşabih /araç mesajlara bile bile daha fazla önem verirler. Hâlbuki onların sembolik ve bilimsel özellikte olanlarının gerçek anlamlarını ise bir Allah, bir de "Ey Rabbimiz! Bildirdiğin ayetlerin hepsine inandık, hepsi Rabbimizdendir." diyen, bilim adamları bilir. Ayetlerin bu muhkem ve müteşabih ayırımını da yine aklını kullanan, bilim ve düşünce sahiplerinden /ülül elbab’dan başkası anlayıp, düşünüp yapamaz.

Görüldüğü gibi, bu ayete göre Kur’an, uymamız birer farz, dinin anayasa maddeleri  ve din demek olan muhkem /değişmez ana kurallar ve müteşabih /değişken kurallardan oluşmuştur. Yıllar içinde muhkem ana kuralların 440 sayıda olduklarını belirledim ve 226’sı Yasaklar, 216’sı ise Allah’ın Dünya Hayatımız sırasında yapmamızı istedikleri olduğunu ayetlerini de belirterek “Kur’an ve Son İslam” kitabında bir arada topladım.

A’raf-22. Fe dellahüma bi ğururin fe lemma zakaşşecerate bedet lehüma sev’atühüma ve tafika yahsifani ‘aleyhima min verakıl cenneti* ve nadahüma rabbühüma, elem enheküma ‘an tilkümeşşecerati ve ekul leküma inneş şeytane leküma ‘adüvvün mübiyn.

Son Davet Kur’an’da A’raf-22 ve Taha-121. Böylece şeytan, Âdem ve eşinin, uyanan olumsuz nefslerinden hırsı kullanmak üzere gururlarını okşayan yalanlarıyla onları aldatmıştı. İkisi birden yas­aklanmış ağacın /şecerenin meyvesinden /cinselliğinden yiyince, erdemlilik elbiselerinin kaybolduğunu /olumsuz nefslerine ait düşüncelerinin açığa çıktığını ve bedenlerinin de çırılçıplak, şehvet yerlerinin /cinsiyet organlarının /sev’atuhum’larının da açığa çıkmış olduğunu hissetmişler ve utanma /pişmanlık duygusuna kapılmışlardı. Açığa çıkan cinsiyet nefslerine ait şehvet yerleri olan cinsel organlarını /sev’atuhum’larını da bahçe yapraklarıyla örtmeye başlamışlardı.

Ayetten de anlaşıldığı gibi, Âdem ve eşi yasağı çiğneyince, bir şekilde şehvet /cinsel organlarının açıkta oluşundan utanma duyguları başlamış ve büyük ihtimalle Ȃdem iki eli ile önünü, eşi de önce bir eli ile önünü, diğer eli ile de memelerini kapatmış, hemen sonrasında da şehvet organları olan bu yerlerini yapraklarla örtmüşlerdir diye düşünüyorum. Çünkü henüz elbise diye bir şey yoktu.

A’raf-26. Ya beniy âdeme kad enzelna ‘aleyküm libasen yüvariy sev’atiküm ve riyşen ve libasüt takva zalike hayrün* zalike min ayatillahi le’allehüm yezzekkerun.

Son Davet Kur’an’da A’raf-26. Ey Âdemoğulları! Sizi doğa şartlarından korumak ve şehvet yerlerinizi örtmek /olumsuzluklar yaptıracak nefslerinizi frenlemek üzere elbiseler yapmayı öğrettik /gerekli bilgiyi gönderdik. Ancak şunu iyice bilin ki takva elbisesi ise çok daha hayırlıdır. Bunlar, Allah'ın bildirip uymanızı istediği ayetleridir

Nahl-81. Ve dahası Allah, yarattığı ağaç gibi şeylerden sizin için gölgeler, dağlarda gizlenip barınacak sığınaklar oluşturdu. Sizi sıcak-soğuktan ve savaşlarda yaralanmaktan koruyacak yumuşak veya zırhlı giysiler yarattı. İşte Allah, nimetlerini size böylesine eksiksiz sunuyor /veriyor. Umulur ki, O’nun değerini bilerek iman eder ve sadece O’na ibad edersiniz.

Nur-30. Mü’min erkeklere söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Bu davranış onlar için daha nezihtir. Şüphe yok ki, Allah onların yaptıklarından hakkıyla haberdardır.

Bir Mealde Nur-31. Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, ziynet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini de yakalarının üzerine kadar salsınlar.

Son Davet Kur’an’da Nur-31. Ya Muhammed! Mümin kadınlara da söyle, gözleriyle erkekleri rahatsız edecek şekilde davran­masınlar /bakmasınlar, cinsel organlarını /edep yerlerini korusunlar, görünmesi sakıncalı olmayacaklar dışındaki ziynetlerini /mücevherlerini ve şehvet yerlerinden olan göğüslerini /koyun kısımlarını /cüyuplarını geleneksel olan örtülerinin /şallarının bir ucu ile kapatsınlar /örtsünler.

Yukarıda Nisa-34 ncü ayette bulunan “drubuhunne” kelimesi Nur-31’de de kullanılmış olup, buradaki anlamı “örtsünler” anlamındadır. Örtülmesi istenen yer için” cüyubuhunne” kelimesi kullanılmış olup bu kelime çoğuldur. Bu kelimenin tekili Neml-12 nci ayette Hz. Musa’nın elini sokması istenen “koynu” anlamı için kullanılmıştır. Nur-31 nci ayette de “koyunlarını örtsünler” denmiştir.  Ve bu öneri muhkem /her zaman ve her toplum için uygun ve değişmez bir kuraldır.

Nur-31……….yadribne bi humürihinne ‘ala cüyubihinne

Neml-12. Ve edhıl yedeke fi ceybike tahruc beydae min ğayri suin

Örtmeyi ne ile yapsınlar sorusunun karşılığı ise zaman ve toplumlara göre değişkendir, yani müteşabihtir. Suudi Arabistan gibi çok sıcak ve çöl bölgelerinde yaşayan kadınlar, asırlardan beri ve geleneksel olmak üzere şal şeklinde örtü kullanırlar. Bu örtü ile amaç saçı örtmek değildir. Çünkü kadınlar bunu başlarının arka yarısına salmakta ve saçlarının ön yarısı açıkta olmaktadır. Asıl amaç Güneş, rüzgar ve kumlardan korunmaktır. Önerilen, bu şalın bir ucunun göğüse indirilmesi ve terli iken memelerinin ıslanan elbise nedeniyle görünürlüklerini kapatmaktır. Dolayısıyla kullanılan geleneksel olan şal şeklindeki örtüdür. Başka zaman ve toplumlarda memeleri örtmek için ceket, döpiyes, tişört, manto veya hırka kullanılmış ve kullanılmaktadır. Böylece de müteşabih bir gelenek dinselleştirilmemiş olur.

Bu konuyu “Son Davet Kur’an” tercümemde Nur-31 nci ayetin açıklamasında çok daha ayrıntılı olarak anlatmış bulunmaktayım.

23 Türkçe Kur’an’ın

            5 inde Başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar

            4 ünde Başörtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler

            3 ünde Örtüleriyle göğüslerini kapatsınlar

            3 ünde Başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine  sarkıtsınlar /koysunlar

            2 sinde Başörtüleri ile göğüslerini örtsünler

            2 sinde Başörtülerini yakalarının üzerine vursunlar

            1 inde Örtülerini yakalarının üzerine tuttursunlar

            1 inde Örtülerini /Başörtülerini Göğüs yırtmaçlarının üzerine salsınlar

            1 inde Örtülerini Göğüs yırtmaçlarının üzerine salsınlar

            1 inde Şallarının ucu ile ziynetlerini ve şehvet organlarını örtsünler

       Görüldüğü gibi Meallerin yarıdan fazlasında göğsü örtmek için Başörtüsünün kullanıldığı şeklinde yanlış tercüme yapılması, bu mealleri okuyanı bu yönde ön yargıya sokmakta ve şartlandırmakta, hatta uygulamayı zorunlu hissettirebilmektedir. Bu da sorunu çözmeyi bugüne kadar çıkmaza sokmuş ve halen sokmaktadır.         

Bu açıklamalar ışığında diyebiliriz ki örtünme şekli konusu, muhkem ve müteşabih temel bilgisizliğine, dolayısıyla da yorum hatasına dayanmaktadır. Yoksa inanç konusu değildir. Çünkü başını örten de, örtmeyen de inançlıdır ve sadece baş örtüsü, inancın derecesinin göstergesi olmamalıdır.

  1. Ahzab-32-34 ncü ayetler Hz. Muhammed’in himayesinde olan kadınlara önerilerde bulunulmaktadır. Ancak bunlarda yapılan yanlış tercüme, asırlardır kadının aleyhine kullanılmış ve seyrek de olsa halen de kullanılmaktadır.

Son Davet Kur’an’da Ahzab-32. Ey Peygamberin korumasındaki kadınlar! Siz diğer kadınlar gibi değilsiniz, farklısınız. Bu nedenle de başkaları ile olan konuş­malarınıza ve davranışlarınıza dikkat edin ki, kalbinde kötülük bulunan ve fikren hasta olanlar bir ümide kapılmasın. Ağırbaşlılık ve ciddiyetin dışına çıkmayın. 33. Evlerinizde de sorunlar çıkarmayın /kararlı olun. (Şu anda şehirde birçok kabile grupları olduğu için de dışarı çıktığınızda) Eski cahiliye dönemindeki kadınlar gibi açık ve aşırı süslü kıyafetlerden sakının. 34. Evlerinizde sürekli okunan Allah'ın ayetlerini ve onların hikmetini-anlamlarını siz de peygamber gibi çalışın ve üzerlerinde düşünün. Şüpheniz olmasın ki, Allah şefkatli ve lütuf sahibidir/Latif’tir ve her şeyden haberdardır /Habiyr'dir.

23 Türkçe Kur’an’ın

            18 inde Evlerinizde oturun

            5 vakarlı-kararlı-ağırbaşlı olun

            Sorun çıkarmayın, tutarlı olun

Medine’de Hendek savaşı hazırlıkları sırasında gelen savaşçı kabilelere anlatmak üzere Hz. Muhammed, kendisine vahyedilen Kur’an ayetlerini iyice ezberlemek ve iyice sindirmek üzere sürekli çalışmaktadır. İşte bu ayetlerle Peygamberin korumasındaki kadınların da benzer bir çalışma içinde olmaları istenmiştir. Ayrıca “Peygamber’i üzüp huzursuz edecek davranışlardan kaçının ve evlerinizde sürekli okunan ayetleri siz de çalışın, onları anlayın ve düşünün” şeklinde uyarı da yapılmıştır.

Görüldüğü gibi 22 Mealin 17 sinde “evlerinizde oturun” diye yanlış tercüme yapılmış ve bu tercüme, kadınları eve kapatma bahanesi olarak kullanılmıştır. Halbuki, Nisa-32 nci ayete göre kadınlara da zekât /vergi vermeleri ve yardım işlerine destek emri olduğuna göre, demek ki kadının geliri de olmalı ki zekât farzını yerine getirebilsin. Dolayısıyla evde oturmaları değil, çalışmaları önerilmektedir.

  1. Nisa-43 ve Maide-6 ncı ayetlerin 2 nci kısımlarında “lamestümün” kelimesi bulunmaktadır.

Nisa-43. Ey İman edenler!..........Ayrıca su kullanmanız size zarar verecek özellikli bir hastalığınız varsa ve seferde iseniz, cinsi münasebette bulunmuşsanız (lamestümün nisae), veya büyük tuvaletinizi /gaita çıkışı yapmışsanız ve normal abdest için su bulamamışsanız, teyemmüm edip temizlenin. Yani ellerinizle temiz ve kuru bir toprağa dokunup yüzünüzü ve kollarınızı sıvazlayın /mesh edin. Merak etmeyin Allah, affeden ve günahları örtendir.

Maide-6. Ey iman edenler!........Hasta veya yolcu iseniz yahut tuvaletinizi gaita çıkararak /büyük aptes şeklinde yapmışsanız yahut kadınlarla cinsel ilişkide bulunmuşsanız /lamestümün nisae normal abdest alın ve su bulamamışsanız, normal abdest niyetine ellerinizin avuç içlerini temiz bir toprağa dokundurarak, yüzünüzü ve kollarınızı sıvazlayarak teyemmüm edin. Allah size güçlük çıkarmak istemiyor, ancak sizi olumsuzluklardan temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Olur ki minnet duyar ve teşekkür edersiniz /şükredersiniz.

Her iki ayette de bulunan “Lamestümün” kelimesinin “Cinsî münasebette bulunmuşsanız ve dokunmuşsanız” olmak üzere 2 anlamı bulunmaktadır.

23 Türkçe Kur’an’ın

10 unda Kadına dokunmuşsanız  

  5 inde Cinsi münasebette bulunmuşsanız

  4 ünde Yaklaşmışsanız

              3 ünde Temas etmişseniz

              1 inde halvet etmişseniz

Görüldüğü gibi meallerin 12 sinde “cinsî münasebette bulunma”, 10 unda da “kadına dokunma” anlamı kullanılmıştır. Bu anlamlardan Kur’an’ın genel Ruhuna uygun düşeni ve sosyal yaşamı zorlaştırmayacak olanı yerine, yanlış tercüme yapılması sonucu, toplumda kaos oluşmakta ve sosyal yaşamda doğal iletişim bozulmaktadır. Hatta bu iki anlam temelinde farklı ve ayrışmış iki toplum da oluşabilmektedir.  

  1.  On dört asırdır özellikle erkekleri ümitlendiren konu, Cennet’te “Huri” lerin beklediği konusudur.  

Vakıa-7. Ve sizler de çifter çifter üç ana gruba ayrılacaksınız.

Vakıa-10. Bir üçüncü ana grup, makbul /kâmil insan aşamasına varmış olan öğrenci Ruhlar grubudur. 11. Onlar olumlu amellerindeki üstün başarıları nedeniyle mahşerde en önde olacak olanlardır. 12. Naim Cennetlerinde ve Allah'a en çok yaklaşmış olacak olanlar, işte onlardır.

Vakıa-22. İri gözlü /huzur verici bakışları olan /hurun iynun 23. Bembeyaz kıyafetleri ile inci misali dizilmiş hizmetliler tarafından, 24. Olumlu amellerine karşılık olarak onlara servis yapılacaktır.

İnsan-19. Çevrelerinde, devamlı dolaşan genç hizmetliler vardır ve onları gördüğünde bembeyaz kıyafetleri nedeniyle dizilmiş inciler sanırsın.

Tur-19-20. Rableri onlara, "Olumlu amellerinize karşılık olmak üzere sıra sıra dizilmiş lüks koltuklara kurulmuş ve yine amellerinin karşılığı olarak onlarla aynı yerde olmaya hak kazanmış mutlu bakışlı /hurin iyn olanlarla eşleştirilmiş /bir araya getirilmiş olarak afiyetle yiyin için" diyecektir.

Taha-118. "Çünkü asıl Cennet, acıkmayacağın ve cinsellik olmayıp çıplak kalmayacağın bir yerdir". 119. "Ayrıca orada ne susuzluk çeker, ne de güneşin sıcaklığından rahatsız olursun” diyerek uyarmıştık.

Dünya okulu eğitim derslerimiz nefslerimizdir ve bu nefslerimizden başarılı olursak mezun olmak ve cennetlerden birine gitmek hakkını elde edebileceğiz. Cinsellik nefsimizde başarılı olduğumuz için bu nefsimiz artık cennette söz konusu değildir.

Saffat-48. Beraberlerinde yumuşak bakışlı, 49. Yeni çıkmış yumurta beyazlığı gibi tertemiz, olumsuzluklardan arınmış eşler /arkadaşlar, 50. Kar­şılıklı oturmuş huzur içinde birbirleri ile sohbet edecekler ve durumlarını sorgulayacaklar.

Rahman-56. Her iki Cennet'te de, daha önce ne bir İns, ne de bir Cin ile günaha  bulaşmamış ve bakışları sadece eşlerinde olacak eşler bulunacaktır.

Sad-52. Ve beraberlerinde birbirleriyle göz göze sohbet eden, uyumlu eşler olacaktır.

Görüldüğü gibi asırlar önce ilk yapılmış olan tercüme yanlışlıkları mutlak doğru ve dokunulmaz kabul edilmektedir. Buna göre, her Kur’an’ı okumaya başlayan, aklına yatmayan ve hafif de olsa bir sıkıntı hissetmesine neden olan bir bilgi ile karşılaşırsa bunun yanlış tercüme olabileceğini düşünmelidir. Kendi özgür ve eleştirel aklını kullanmalı ve kendi doğrusuna ulaşmak üzere çaba içine girmelidir.  

Temennim ve beklentim, daha çok araştırıcı tarafından, Kur’an’da böylesi tercüme yanlışlıklarının yine belirlenmesi, tartışılması ve düzeltilmesi girişimleri ile çabalarının artmasıdır.

Gelecek köşe yazılarımda “bilgileri saklanan ayetler” konusunu yine ayetler ışığında inşallah tartışmaya açacağım.

NOT: NÖVAK Vakfımızın kitaplarının gelirleri ile Eskişehir Tıp Öğrencilerine burs veriyoruz. Özel günlerinizde kitaplardan alır veya hediye ederseniz bize destek olur ve öğrenci sayımız artar: "DİN VE BEYİN", "SON DAVET KUR'AN Tercümesi", "KUR’AN KADINI KORUYOR", "OKU! Konularına göre Kur'an ayetleri", "KUR'AN'IN KULU KÖLESİ MEVLȂNA", “TEVRAT VE İNCİL’DE ÖNCEKİ İSLAM”, “KUR’AN VE SON İSLAM”, “ALLAH İLE ANLAŞMAMIZ VAR”, “ALLAH’TAN ALACAKLI OL”, “ÖZDE VE SÖZDE DİNDAR”, “ALLAH KİMİ SEVER, KİMİ SEVMEZ” VE “HADİS VE SÜNNET GERÇEĞİ”

 

 

  FACEBOOK YORUM
Yorum

  YAZARIN DİĞER YAZILARI

PUAN DURUMU
Takım O G M B A Y P AV
1 Galatasaray 33 29 1 3 77 21 90 +56
2 Fenerbahçe 33 27 1 5 87 30 86 +57
3 Trabzonspor 33 17 12 4 56 43 55 +13
4 Beşiktaş 33 15 12 6 44 38 51 +6
5 Başakşehir FK 33 14 12 7 44 38 49 +6
6 Çaykur Rizespor 33 14 13 6 43 49 48 -6
7 Kasımpaşa 33 13 13 7 55 59 46 -4
8 Antalyaspor 33 11 10 12 38 38 45 0
9 Alanyaspor 33 11 10 12 43 46 45 -3
10 Sivasspor 33 11 10 12 40 45 45 -5
11 Adana Demirspor 33 9 10 14 49 44 41 +5
12 Samsunspor 33 10 14 9 37 43 39 -6
13 MKE Ankaragücü 33 8 12 13 40 43 37 -3
14 Kayserispor 33 10 13 10 37 47 37 -10
15 Konyaspor 33 8 13 12 34 47 36 -13
16 Gaziantep FK 33 9 17 7 37 50 34 -13
17 Fatih Karagümrük 33 8 16 9 37 42 33 -5
18 Hatayspor 33 7 14 12 37 46 33 -9
19 Pendikspor 33 7 17 9 37 68 30 -31
20 İstanbulspor 33 4 22 7 26 61 16 -35
Takım O G M B A Y P AV
1 Eyüpspor 31 22 6 3 70 27 69 +43
2 Göztepe 31 19 6 6 54 19 63 +35
3 Çorum FK 31 16 8 7 52 31 55 +21
4 Sakaryaspor 31 15 7 9 45 31 54 +14
5 Bodrumspor 31 14 7 10 39 21 52 +18
6 Kocaelispor 31 15 9 7 45 35 52 +10
7 Bandırmaspor 31 12 8 11 46 27 47 +19
8 Gençlerbirliği 31 12 8 11 37 30 47 +7
9 Boluspor 31 13 10 8 28 32 47 -4
10 Erzurumspor FK 31 11 9 11 28 27 41 +1
11 Ümraniyespor 31 10 14 7 34 42 37 -8
12 Manisa FK 31 8 11 12 38 37 36 +1
13 Keçiörengücü 31 9 13 9 28 38 36 -10
14 Şanlıurfaspor 31 8 13 10 28 33 34 -5
15 Tuzlaspor 31 8 14 9 32 46 33 -14
16 Adanaspor 31 9 17 5 24 44 32 -20
17 Altay 31 5 23 3 14 70 15 -56
18 Giresunspor 31 2 25 4 13 65 7 -52
Takım O G M B A Y P AV
1 Esenler Erokspor 34 24 5 5 76 29 77 +47
2 Van Spor FK 34 23 5 6 57 33 75 +24
3 Bucaspor 1928 34 20 5 9 51 24 69 +27
4 1461 Trabzon FK 34 19 6 9 64 35 66 +29
5 Yeni Mersin İdman Yurdu 34 16 8 10 47 29 58 +18
6 Ankaraspor 34 15 8 11 42 32 56 +10
7 Karacabey Belediye Spor 34 13 10 11 40 32 50 +8
8 Ankara Demirspor 34 14 15 5 37 38 47 -1
9 Beyoğlu Yeniçarşıspor 34 13 14 7 42 36 46 +6
10 Kırklarelispor 35 11 13 11 32 38 44 -6
11 Diyarbekir Spor 34 11 14 9 36 37 42 -1
12 Altınordu 34 10 13 11 40 34 41 +6
13 Hes İlaç Afyonspor 34 10 13 11 24 34 41 -10
14 Serik Belediyespor 34 10 14 10 29 37 40 -8
15 Nazilli Belediyespor 35 11 16 8 38 57 38 -19
16 Zonguldak Kömürspor 34 9 17 8 35 54 32 -19
17 Kırşehir Futbol SK 34 5 21 8 32 68 23 -36
18 Bursaspor 34 5 21 8 24 62 20 -38
19 Adıyaman FK 34 3 24 7 24 61 16 -37
Takım O G M B A Y P AV
1 Kepezspor FAŞ 27 21 2 4 63 16 67 +47
2 Aliağa Futbol A.Ş. 27 18 0 9 54 15 63 +39
3 Ayvalıkgücü Belediyespor 27 14 6 7 39 25 49 +14
4 İnegöl Kafkas GK 27 13 6 8 35 26 47 +9
5 52 Orduspor FK 27 13 7 7 39 28 46 +11
6 Edirnespor 27 13 9 5 45 27 44 +18
7 K.Çekmece Sinopspor 28 10 10 8 41 31 38 +10
8 Mardin 1969 Spor 27 11 11 5 36 32 38 +4
9 Artvin Hopaspor 27 9 11 7 33 28 34 +5
10 Karabük İdmanyurdu Spor 27 10 13 4 26 43 34 -17
11 Talasgücü Belediyespor 27 9 14 4 30 42 31 -12
12 Kırıkkalegücü FK 27 8 14 5 28 36 29 -8
13 Gümüşhanespor 27 4 13 10 23 45 22 -22
14 Malatya Arguvanspor 27 3 20 4 18 53 13 -35
15 Tarsus İdman Yurdu 27 2 22 3 19 82 9 -63
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 26/04/2024 Adana Demirspor vs Galatasaray
 27/04/2024 Kasımpaşa vs Samsunspor
 27/04/2024 Sivasspor vs Konyaspor
 27/04/2024 Fenerbahçe vs Beşiktaş
 27/04/2024 Hatayspor vs Başakşehir FK
 28/04/2024 Alanyaspor vs İstanbulspor
 28/04/2024 Pendikspor vs Kayserispor
 28/04/2024 Çaykur Rizespor vs MKE Ankaragücü
 28/04/2024 Trabzonspor vs Gaziantep FK
 29/04/2024 Fatih Karagümrük vs Antalyaspor
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 28/04/2024 Adanaspor vs Manisa FK
 28/04/2024 Boluspor vs Altay
 28/04/2024 Erzurumspor FK vs Çorum FK
 28/04/2024 Giresunspor vs Sakaryaspor
 28/04/2024 Göztepe vs Gençlerbirliği
 28/04/2024 Keçiörengücü vs Ümraniyespor
 28/04/2024 Kocaelispor vs Bandırmaspor
 28/04/2024 Şanlıurfaspor vs Eyüpspor
 28/04/2024 Tuzlaspor vs Bodrum FK
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 28/04/2024 Ankaraspor vs Nazilli Belediyespor
 28/04/2024 Esenler Erokspor vs Adıyaman FK
 28/04/2024 Hes İlaç Afyonspor vs Bucaspor 1928
 28/04/2024 Karacabey Belediye Spor vs Altınordu
 28/04/2024 Van Spor FK vs Ankara Demirspor
 28/04/2024 Yeni Mersin İdman Yurdu vs Beyoğlu Yeniçarşıspor
 28/04/2024 Zonguldak Kömürspor vs Kırşehir Futbol SK
 28/04/2024 1461 Trabzon FK vs Serik Belediyespor
 30/04/2024 Diyarbekir Spor vs Bursaspor
 28/04/2024 Van Spor FK - Ankara Demirspor Ankara Demirspor ligde deplasmandaki son 7 maçında hiç kazanamadı  Van Spor FK yenilmez
 30/04/2024 Diyarbekir Spor - Bursaspor Bursaspor ligdeki son 5 maçını kaybetti  Diyarbekir Spor kazanır
 30/04/2024 Diyarbekir Spor - Bursaspor Diyarbekir Spor ligdeki son 9 maçında hiç kazanamadı  Bursaspor yenilmez
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 27/04/2024 Aliağa Futbol A.Ş. vs Kırıkkalegücü FK
 27/04/2024 Artvin Hopaspor vs 52 Orduspor FK
 27/04/2024 Ayvalıkgücü Belediyespor vs Edirnespor
 27/04/2024 Gümüşhanespor vs Kepezspor FAŞ
 27/04/2024 Malatya Arguvanspor vs Talasgücü Belediyespor
 27/04/2024 Mardin 1969 Spor vs İnegöl Kafkas GK
 27/04/2024 Tarsus İdman Yurdu vs Karabük İdmanyurdu Spor
HABER ARŞİVİ
Tüm Anketler
Web sitemize nasıl ulaştınız?
BİZİ TAKİP EDİN
YUKARI